28 Nisan 2009 Salı

FRANSIZCA ALFABESİ VE OKUNUŞU-SESLİ FRANSIZCA DERSİ

Fransa, Kanada gibi gelişmiş ülkelerin resmi dili bunun yanında birçok ülkede bilinen konuşulan fransızca dilinin yapıtaşı fransızca alfabesi... Fransızca alfabesinin temel harfleri aşağıda yazılmış ve okunuşu bulunan animasyon ile seslendirilmiştir.

FRANSIZ ALFABESİ

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Fransızcada bu temel harflerin yanı sıra

â á à ç ê é è ë î í ì ï ô ó ò œ û ú ù æ

bu özel karakterler mevcuttur. Bunlardan en fazla é è á à ç karakterleri kullanılmaktadır.

Bununla birlikte fransızcada bazı harfler yanyana geldiklerinde değişik telafuz edilmektedirler

HARFLER OKUNUŞ ŞEKLİ ÖRNEK
1-ai

2-au

3-eau

4-eu

5-ou

6-oi

1-e

2-o

3-o

4-ö

5-u

6-v(ua)

1-maison (mezon)

2-chaud (şo)

3-tableau (tablo)

4-euro (öro)

5-sous (su)

6-boir (buar)

Fransızca telafuz şekilleri, kuralları bayağı fazladır ve bunu formülize etmek formül gibi öğrenmekte gayet zordur biz kendimiz öğrenirken ve sayfalara eklerken kelimelerle, kelime içlerinde sözcüğün telafuzunu dinleyerek öğrenmeye, öğretmeye çalışacağız. Ders konularımız işlendikçe okuma ve anlama kabiliyeti gelişecektir...





21 yorum:

  1. Mükemmel bir site

    YanıtlaSil
  2. temel fransızca için yeterli olabilir..bi beginner seviyesinden bahsediyorum tabiki..

    YanıtlaSil
  3. nabcam ya fransızca testınen geccem bısey bılmıyorum yardım edın

    YanıtlaSil
  4. Y harfinin okunuşu yanlış..

    YanıtlaSil
  5. "y" harfi yanlış telafuz edilmiş. "İgrek" şeklinde söylenebilir.

    YanıtlaSil
  6. gayet detayli konulari islediginizden dolayi tesekkurler.Y harfi sanirim iğgek diye okunuyor.

    YanıtlaSil
  7. cok hizli okuyoanliyamiyom
    biraz daha yavas okusa daha cok sevinirim

    YanıtlaSil
  8. simdiye kadar rasladigim sitelerden daha iyi :)tesekkürler.

    YanıtlaSil
  9. süper bir hizmet teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  10. ya ben anlamiyorum yada anliyorum haberim yok

    YanıtlaSil
  11. sen gerizekalimisin kendinden haberin yokmu

    YanıtlaSil
  12. T harfinin okunuşu nasıl?

    YanıtlaSil
  13. gerçekten harika.çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. T harfini telafuz etmiyo galiba

    YanıtlaSil
  15. 12 eylül 2012 bravo başka bir konu olsaymış ne olurdu merak uyandırmıyor değil hani.
    Güncel bir msj artık Var :) Site güzel video lu ders anlatımlarıda aktif olsa çok daha iyi olurdu.Kolay gelsin arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  16. siteyi keşfetmekte epey geç kalmışım sanırım. Ama gerçekten çok başarılı olmuş,teşekkürler. :) Yalnız ben videoları açamıyorum,sebebin ya da çözümün ne olabileceğine dair fikri olan varsa ve benimle paylaşırsa çok mutlu olurum. :)

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar sesli videoyu nasıl kullanacağım voki ye tıkladığımdA benibabble yönlendiriyor ve kredi kartı ile paket satın lmamaı öneriyor şlem bu şekilde mi? güvenilir mi bu site? yardımcı olursanız seviniim .
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. bir şey anlamadım

    YanıtlaSil
  19. Bu sayfanızda tanıtım çalışması yapmak istiyoruz. Detaylar için lütfen iletişime geçin. marketing@protranslate.net

    YanıtlaSil